Unikaj niespodzianek

Unikaj niespodzianek
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Unikaj niespodzianek

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, nikt nie lubi niespodzianek. Dlatego musisz się upewnić, że odpowiedni ludzie rozumieją odpowiednie kwestie i zgadzają się z decyzjami dotyczącymi tych kwestii (albo przynajmniej zgadzają się ich przestrzegać). W szczególności, ludzie muszą rozumieć konsekwencje swoich decyzji: najlepsze, najgorsze i najbardziej prawdopodobne. To, co jest oczywiste dla ciebie, nie musi być oczywiste dla innych. Na przykład ludzie, którzy nie znają się na Uniksie, mogą chętnie dzielić się z innymi hasłem roota. Nie wiedzą, jakie są implikacje takiego postępowania, a kiedy już się dowiedzą, mogą być bardzo zirytowani.

Zaskoczeni ludzie często reagują przesadnie. Mogą zmienić nastawienie z zupełnie lekkomyślnego na absurdalnie wymagające. Jedno udane włamanie a nawet żart może sprawić, że ci, którzy dotychczas w ogóle nie rozumieli, dlaczego robi się tyle hałasu o hasła, zaczną rozważać możliwości zainstalowania identyfikatorów głosowych albo wieżyczek z karabinami maszynowym (najlepiej byłoby, gdyby podejmowali decyzje w stanie umiarkowanego niepokoju, a nie ślepej paniki!).

Ogranicz się do najważniejszych decyzji wraz z konsekwencjami. Kiedy prosisz zarząd firmy o ustalenie polityki bezpieczeństwa, przedstaw tylko decyzje, które należy podjąć, oraz wady, zalety i konsekwencje różnych rozwiązań a nie mnóstwo kwestii ubocznych.

Pozostałe artykuły o szkole i edukacji: